Ogórki tarte na tarce do zupy ogórkowej kiszone w słoiku

DSC_02272

Mama dostała ostatnio ogórki od pewnego księdza, który mieszka na wsi, za kościołem ogród i pole i jest gospodyni, która się tym zajmuje.
Ogórki ekologiczne, nawożone nawozem naturalnym, znaczy się gnojem po prostu - kupą zwierzęcą :) Najlepszy nawóz!
Ogórki jednak trochę przerośnięte, więc nie szło ich nawet wcisnąć do litrowego słoika, na kiszenie.
Pomysł poddała ciocia - zetrzeć na tarce i ukisić takie od razu do zupy ogórkowej.
Łatwe - choć nigdy tak nie robiłam.
Przepis znalazłam min tu
Nie miałam jednak wszystkich składników ekologicznych, więc zrobilam wariant przepisu. Nie wiem co wyjdzie.. Ale może nie tak źle.
Przepis:
składniki i proporcje takie :
5 kg. ogórków
5 łyżek soli
2 pęczki zielonego koperku
2 główki czosnku
1 duży kawałek chrzanu

Mój wariant wykonania:
 - zetrzeć ogórki na tarce
- wymieszać je w misce z solą i czosnkiem pokrojonym w plasterki
- do każdego słoiczka małego jak do dżemu , bo ja miałam akurat takie, włożyć po dwa 1cm kawałeczki chrzanu i jeden baldachim dużego kopru z braku koperku
 - wkładać następnie do słoiczków mieszankę ogórkową z wodą
- nie przesadzać z ilością, zostawić kilka cm od brzegu słoika bo będą się kisić czyli kipieć - woda będzie uciekać przez zakr etkę
- zakręcić , zostawić ok 4 dni na wierzchu w kuchni (na przykład) a potem przenieść do chłodniejszej spiżarki czy piwnicy
SMACZNEGO

Komentarze

Popularne posty