uprawa współrzędna na balkonie


W tym poście powiem o uprawie roślin na balkonie w perspektywie UPRAWY WSPÓŁRZĘDNEJ
zwana inaczej allelopatią. 
 ........................................................................

W zeszłym roku sporo się napracowałam, aby poprzesadzać kwiaty i zioła na balkonie, tak by ze sobą współpracowały i wszystkie dobrze rosły.
Polegało to na wykorzystaniu zasad UPRAWY WSPÓŁRZĘDNEJ.

Nie wiem czemu nie mogę odnaleźć nigdzie mojego zeszłorocznego wpisu na ten temat. Czyżbym tego nie zrobiła??




Cóż, teraz będzie krótko -- nie wszystko można sadzić ze wszystkim.
Pewne rośliny się lubią, inne nie.
Tak mówi też zwyczajnie ekosystem lesny, na którego wzór powstała permakultura, podobnie jak wlasnie uprawa współrzędna.
Zaprzeczają one zasadom klasycznego rolnictwa i ogrodnictwa, gdzie wszystko sadzi się w rządkach, okopuje, i w zasadzie nikt nie myśli co gdzie posadzić tylko kieruje się zasadami wygody albo estetyki w ogrodzie. A tymczasem lepiej pomieszać, kwiaty z ziołami, zioła z warzywami itd...
Poniżej tabele, bo myslę , że one mówią najwięcej.

Znalezione obrazy dla zapytania uprawa współrzędna tabela
 tam gdzie krzyżyk, oczywiście oznacza to, że łączyć nie wolno.
Ja w zeszłym roku połączyłam .. bazylię i miętę - bazylia praktycznie uschła, mięta się rozpanoszyła.
Potem przesadziłam  bazylię obok szczypioru i było dobrze :)
W tym roku porobię inne eksperymenty, ale część roślin zostawiłam po prostu w oddzielnych doniczkach.
Posadziłam też kwiaty razem - bratki z goździkami i stokrotkami.. Hmm, nie wiem czy im tak dobrze... 

Obrazekhttps://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=42&t=78831&start=98
inne blogi linki :
http://mama-dobra-rada.pl/sasiedztwo-ziola-allelopatia-uprawa-wspolrzedna-2/
  Znalezione obrazy dla zapytania uprawa współrzędna tabela kwiatyhttp://ekoogrod.blogspot.com/






Znalezione obrazy dla zapytania uprawa współrzędna tabela kwiaty



Znalezione obrazy dla zapytania uprawa współrzędna tabela zioła

Komentarze

Popularne posty